کار « اجلاس سیاسی مشورتی زنان » موفقانه به پایان رسید
نیلاب م. سلام نیلاب م. سلام

دوسلدورف

 

هشتمین « اجلاس سیاسی مشورتی زنان » ( از تاریخ 3 الی 5 اکتوبر سال روان ) در یونیورستی هاینریش هاینۀ شهر دوسلدورف آلمان موفقانه به پایان رسید. در این همایش از بیست و هشت کشور، زنان اشتراک نموده بودند. در دعوتنامۀ این اجلاس از تمام زنان جهان دعوت به عمل آمده بود تا به شکل سازمانی، جمعی و یا فردی با حضور و پشتیبانی خویش  بر استحکام شبکۀ جهانی جنبش زنان تاثیر گذار شوند. نژاد پرستان، فاشیستها و بنیاد گرایان مذهبی تنها کسانی بودند که بر عدم حضور شان تاکید صورت گرفته بود.

در روز نخست همایش، گزارشهایی از کشور های گونه گون جهان از آن شمار از افغانستان از سوی وجیهه قانع و نجیبه هوتکی به خوانش گرفته شدند و نیلاب سلام به نماینده گی از نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان بیانیۀ بانو نفس جهید را به زبان آلمانی ارایه نمود. با تاسف، بانو نفس جهید خود نه توانست، نظر به دشواریها در اجلاس اشتراک نماید. بدون شک، میتوان بخش افغانستان را چالش برانگیز ترین بخش و به ویژه بیانیۀ بانو نفس جهید را تاثیر گذار ترین بیانیه در اجلاس خواند.

در روز دوم، کار در فارومها و کمیته های کاری به اضافۀ پرداختن به بخش تشکیلاتی در نظر گرفته شده بود. روز سوم در بر گیرندۀ توضیحات پیرامون آماده گیهای لازم برای همایش سراسری زنان که قرار است در سال 2011 در کشور ونزویلا راه اندازی گردد، بود.

در آیندۀ نزدیک گزارش مفصل در مورد نقش اشتراک کننده گان از بیست و هشت کشور و به ویژه افغانستان در اجلاس، فارومها و کمیته های کاری، بخش تشکیلاتی و انتخابات و سایر موضوعات با عکسهای جالب پیشکش دوستان خواهند شد.

 

05 اکتوبر 2008


October 6th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها